データセキュリティに関するお詫び
このたび、当社が保有する一部のお客様情報に対して、不正アクセスがあったことを確認いたしましたので、ご報告申し上げます。社内にて直ちに調査を開始したところ、当該事案は、当社のデータベースへの外部の第三者による不正アクセスであることが判明いたしました。これを受け、当社は、関連する規制当局に本事案を報告するとともに、当該アクセスの遮断を含む対策を即時に実施し、被害の拡大防止、社内システムおよびデータの保護を一層強化いたしました。現在も、サイバーセキュリティ専門家と連携し、引き続き調査および対応にあたっております。
これまでの調査によると、影響を受けた情報には、お客様の氏名、電子メールアドレス、所在国、生年月日が含まれている可能性がありますが、パスワード、クレジットカードの詳細情報、銀行口座に関する情報は一切含まれておりません。現時点において、本件に起因する被害や悪影響は確認されてないことをご報告いたします。
お客様の個人情報の機密性と安全性は、カルティエにとって最も重要な事項でございます。このたびは、ご心配とご迷惑おかけいたしましたことを、心よりお詫び申し上げます。
本件に関するご質問については、こちらより、カルティエ カスタマー サービスセンター (電話:0120-1847-00)までお問い合わせください。
Cartier recently discovered unauthorized access to our systems, potentially resulting in limited client information being obtained. An immediate internal investigation determined that an external party gained unauthorized access. In response, we immediately implemented countermeasures, including blocking unauthorized access, and notified relevant regulatory authorities. We have also taken steps to further enhance the security of our systems and data. We are continuing to work with leading cybersecurity experts to continue investigating and responding to the incident.
The affected information may include names, email addresses, countries, client ID and dates of birth. However, it does not include any passwords, credit card details, or other banking information. To date, we have not identified any harm or adverse consequences resulting from this incident.
Our commitment to ensuring the safety and security of personal information remains a top priority for us. We sincerely regret any concern and inconvenience that this may cause.
If you have any inquiries concerning this matter, you may reach Cartier Customer Service Center here or by calling 0120-1847-00.